8 Ağustos 2007

My Bloody Valentine bir şakaymış peh!

Shogaze müzik türüyle ilgilenmeye başlayan her müzüksever insan, eninde sonunda Creation Records ve Alan McGee hakkında da malumat sahibi olmak zorunda kalacaktır. Çünkü Creation Records, The Jesus and Mary Chain, My Bloody Valentine, Slowdive, Ride, The Boo Radleys gibi gruplara ev sahipliği yapmış ve de neredeyse shoegaze'in doğduğu yer desek yanlış olmayacak mühim bir plak şirketidir. İşte bu Alan McGee denilen hıyar ay pardon adam da Creation Records'un sahibi olur. Ayrıca 1983-1991 yılları arasında müzük yapmış olan Biff Bang Pow! isimli bir grubu da vardır. Neyse konuyu dağıtmayalım. Dün akşam internette dolaşırken shoegaze müzik hakkında The Guardian'da yayınlanmış bir makaleye rastladım. Makalenin içinde saygıdeğer abimiz Alan McGee'ye ait bir takım talihsiz açıklamalar dikkatimi çekti. Şöyle buyurmuş kendileri:


"Bloody nonsense. My Bloody Valentine were my comedy band. Ride were different - they were a rock band, really, a fantastic rock band - but My Bloody Valentine were a joke, my way of seeing how far I could push hype."


Alan McGee, sen kendine şöyle bir uzaktan bak hele, kendine gel. Yaşlandıkça müzik zevkin de kötüleşiyor. Önce tuttun Creation Records'u Poptones'a evirdin. O hadi neyse istediğin ismi kullan da... Bu yeni plak şirketinden çıkan gruplar ne bööle yok The Hives, yok The Paddingtons. Saçma sapan tek albümlük hatta tek şarkılık taklit gruplar. Bak nasıl sinirlendim. Eğer Alan McGee, MBV'nin bir şaka olduğunu düşünüyorsa, ben de kendisinin müzik tarihi ya da en azından indie müzik tarihi için bir şaka olduğunu düşünüyorum. Sen Kevin Shields'ın, Bilinda Butcher'ın tırnağı olamazsın bee!


Sen çekil bu piyasadan, klab mı işletcen napcan git death disco felan.


Peki McGee, böyle şeyler söyledi diye MBV'yi artık sevmeyecek miyiz? Alakası yok tabi de işte insan sinirleniyo bi yerde.


My Bloody Valentine - Lose My Breath (Peel Session, 1988) [mp3]

3 yorum:

sunshine smile dedi ki...

Ay ben gülüyorum buna, My Bloody Valentine bir şakaymış demek, bu adamın şaka anlayışı olduğundan süpheliyim.Bir insana shoegaze veya Creation Records desek aklına hemen My Bloody Valentine gelir. (veya ben öyle düşünüyorum) Creation Records My Bloody Valentine sayesinde sükse yaptı desem yeridir.

Ride'ı da övmüş övmüş göklerle çıkarmış, Ride'a saygım sonsuz ama kendileri My Bloody Valentine kadar muhteşem değil bence.

Galiba insanlar yaşlandıkça garipleşiyor, mesela Robert.Tabi başka yerde tartışılacak konular bunlar, di mi :D

Neslihan dedi ki...

robert smith yalancı pandanın tekidir. yeni albüm 2008 nisanda çıkcak diyomuş şimdi de. çıkarmasın ya albüm malbüm gitsin yeğenleriylen futbol oynasın.

sunshine smile dedi ki...

senelerdir kandırıyor bizi, yalancı panda.bu kadar bekledim, eğer bu albüm de geçen albüm gibi olursa ingiltere mingiltere demem gidip kafasına fırlatırım :D